Vast wel herkenbaar: veel trainen maar vervolgens niks afvallen. Waar kan het aan liggen? Misschien aan dit: wanneer je gewend raakt aan je workouts, stijgt je energieverbruik niet. Je lichaam gaat zich op dat moment aanpassen aan de training, waardoor je minder energie verbruikt. En dus ook minder calorieën verliest, waardoor je dus minder snel afvalt.

Allemaal heel leuk, maar what to do now? Wij geven je wat tips:

  1. Doe afwisselende workouts
    Als je lichaam gewend raakt aan je sportroutine, val je dus niet af. Als er meer uitdaging in je workouts zit, verbrand je meer calorieën en val je dus af. Dus in plaats van iedere dag cardio, kun je ook het krachthonk eens induiken. 
  2. High Intensity Interval Training
    Uit onderzoek van de Universiteit van Wisconsin-La Crosse blijkt, dat je 15 calorieën per minuut verbrandt bij een HIIT-workout (High Intensity Interval Training) van 20 minuten. Say whaaat? Ja, dat is dus een paar keer zo veel als een stukje hardlopen. Het schijnt zelfs zo te zijn dat je de dag erna nog calorieën verbrandt, omdat je lichaam dan nog herstellende is. Niet te geloven toch? Zet een timer op 4 minuten, geef alles in 20 seconden en neem dan 10 seconden pauze. Doe dit 4x en de kilo’s vliegen eraf!
  3. Eet gezond
    Als je net zoveel calorieën binnenkrijgt, als je eraf traint val je natuurlijk niet af. Eet je junkfood vóór je workout? Dan kun je jezelf niet in de max zetten, omdat je de training zwaarder ervaart!

Shop direct je nieuwe sporty look:

READ NEXT:
Zo voorkom je een uitgezakte staart tijdens het sporten
Dit is wat je absoluut niet moet doen na het sporten!
What to eat voor en na een stevige workout?

(Visited 4,528 times, 1 visits today)