Download hier het volledige workout schema van Guy van der Reijden: Hunkemoller-100 days-Fit-Challenge-week-7

Er zijn een aantal 100 days HKMX challenge oefeningen die je in het begin echt ver-schrik-ke-lijk vindt, maar die na een week of 6 (there we are!) je lievelings worden. Waarom? Ten eerste omdat ze makkelijker worden, ten tweede omdat ze ge-wel-dig resultaat leveren. (Heb je de vorige week gemist? Bekijk ‘m hier!) Ter motivatie en inspiratie (inhaken kan altijd nog: over drie maanden is het 1 juli….de zomer is dichtbij!) mijn lijstje van oefeningen die (mede door Guy van der Reijden van 3sixty5) van lijstje Hell naar lijstje Swell gegaan zijn:

HKMX challenge

Squats

In het begin denk je dat je nooit meer omhoog komt. Of dat je nooit een zit van negentig graden haalt. Je hoort in de verte iemand roepen (als je de filmpjes bekijkt) ‘lager!’, ‘dieper!’ en het enige wat je denkt is: ‘ja-maar-zit-ik-dan-nu-nog-steeds-niet-op-de-grond-dan?’ En als je in de spiegel kijkt, zie je hoe laf je squats eruitzien. Bovendien krijg je er zo’n genadeloze spierpijn van dat alleen al het woord ‘squats’ maakt dat je wil wegrennen. Wat niet gaat, omdat je billen en benen nog pap zijn van de vorige sq….(ik zal het woord maar niet meer gebruiken). Na een tijdje worden je billen en benen niet alleen sterker (waardoor de oefening makkelijker gaat) maar ga je ook zien dat je van deze oefening kogelronde billen krijgt. En daar word je blij van. Squats? Yes, Please!

HKMX challenge

Planking

Je lichaam tot een plank maken terwijl je op je onderarmen steunt, klinkt (EN. VOELT.) in het begin alsof je iets anatomisch onmogelijks van je lijf vraagt. Doorzakken, wegglijden (doe ‘m op een matje of stevige vloerbedekking…), je heup niet diep genoeg laten zakken, je buikspieren die het niet meer houden waardoor je rug zeer gaat doen: does it ever stop?

Jawel, dat doet het. En dan wordt de plank je beste vriendin. Je traint er zo’n beetje je hele lichaam mee en je gaat daardoor je buikspieren goed voelen (en hello: zien!!). Ik durf rijkelijk toe te geven dat ik, ondanks dat ik nog steeds van m’n kruin tot m’n tenen tril als ik ‘m doe (de plank is niet voor pussy’s), nu soms ‘s avonds van de bank afkruip om toch nog even te planken. Tip: oefen ‘m met stopwatch. Van 30 seconden naar 45 seconden naar 60 seconden, and so on…

HKMX challenge

Lunges

Hoe groot was de teleurstelling in het begin toen ik steeds lunchen verstond in plaats van lungen. ‘We gaan lunchen!’ leek me een briljante break van de workout en ik ben en blijf nu eenmaal dol op lekker eten en de lunch is misschien wel mijn favoriete eetmoment. Maar nee. Lungen is iets heel anders en in het begin ook loodzwaar. Om een beetje in het thema van lunchen te blijven: je benen voelen aan als spaghetti na een flink potje lungen. Alsof je er geen controle meer over hebt en alsof ze mega slap zijn.

Inmiddels lunge ik bijna liever dan dat ik lunch. Nou ja, bij wijze van spreken dan. De lunge is favoriet omdat je ‘m lopend door de ruimte kan doen. Daardoor vergeet je de tijd, lijken de herhalingen sneller te gaan dan wanneer je stilstaat en focus je alleen nog maar op de prachtige lijn, die je er van krijgt op je bovenbenen!

Welke oefeningen zijn bij jou van lijstje Hell naar Swell gegaan? Ik ben heel benieuwd!!

Succes gorgeous ladies en tot volgende week! Zie je deze week de filmpjes voor het eerst? No worries! Start gewoon bij week 1 en je bent op tijd klaar voor de zomer!

Liefs, Manon

P.S: Oefeningen die van mij nog van Hell naar Swell zouden mogen gaan en wel onmiddellijk: push-ups en Russian Twists….(tips, anyone?)

P.S.2: Als je meedoet aan deze challenge werk je niet alleen aan een killer body maar maak je ook nog eens kans op leuke prijzen. Benieuwd? Lees er hier alles over!

(Visited 1,021 times, 1 visits today)