Als je, net als ik, negen weken geleden met de 100 days HKMX challenge bent begonnen, zou je nu echt al goed resultaat moeten zien (thanks to Guy van der Reijden van 3sixty5). (Heb je de vorige week gemist? Bekijk ‘m hier!). Werk je je keihard in het zweet, volg je het eetschema goed maar zie je nog niet genoeg resultaat? Misschien ligt het aan één van de volgende dingen:

Gebrek aan vitamine
Als je over voldoende vitamine D beschikt, gaat je vetverlies omhoog! Er zijn onderzoeken gedaan waarbij een groep mensen 12 weken lang extra vitamine D kreeg, zij werden vergeleken met een groep die het niet kreeg. Wat blijkt: de mensen die extra vitamine D kregen, verloren meer vet! Je kunt met een bloedtest erachter komen of je een tekort (aan vitamine D) hebt. Voor een gezond lichaam zegt men een level boven de 40 ng/ml te moeten hebben.

Download hier het volledige workout schema van Guy van der Reijden: Hunkemoller-100 days-Fit-Challenge-week-9-2

week9.1

Niet strikt genoeg met suikers vermijden
Suikers worden bijna overal aan toegevoegd en zo kun je ongemerkt, terwijl je alle zoetigheid al laat staan, toch nog flink wat suikers binnen krijgen. Check je verpakkingen nog scherper of beter: eet alles zo vers en onbewerkt mogelijk.

Je hebt te veel stress
Stress kan ervoor zorgen dat je vetverlies stagneert. Mentale stress zoals te druk zijn, veel zorgen en niet zo lekker in je vel zitten, remt vetverlies. Het cortisol hormoon stijgt, wat het vetverlies remt. Ontstekingen in het lichaam ontstaan en de normale werking van het lichaam wordt verstoord. Probeer meditatie, neem meer rust en slaap om stress écht te voorkomen.

week9.2

Trainingsfouten of te veel cardio
Met trainingsfouten bedoel ik dat je bijvoorbeeld jezelf te weinig uitdaagt, te veel rust tussen sets en trainingen neemt, te weinig gewicht gebruikt tijdens krachttraining, te veel langdurige cardio doet of dat je jezelf uitput en overtraint. Als het lichaam niet kan herstellen en rusten, wordt ook de werking van het lichaam verstoord en zal je vetpercentage niet afnemen. Kies eens voor sprintintervallen, circuit trainingen, krachttraining met 30 a 60 seconden rust tussendoor en genoeg gewicht (de laatste drie herhalingen moeten bijna niet meer gaan!).

Intolerantie voor bepaalde voeding
Veel mensen hebben zonder dat ze het weten een gluten – of zuivel intolerantie. Ook dit kan met een bloedtest getest worden. Mocht je al een idee hebben dat je op bepaalde voeding niet goed reageert, eet dit dan een week niet en kijk of je je beter voelt! Intolerantie voor bepaalde voedingsmiddelen kan namelijk ook vetverlies in de weg zitten.

Heel veel succes, ladies!

Liefs,

Manon

Zie je deze week de filmpjes voor het eerst? No worries! Start gewoon bij week 1 en je bent op tijd klaar voor de zomer!

P.S. Als je meedoet aan deze challenge werk je niet alleen aan een killer body maar maak je ook nog eens kans op leuke prijzen. Benieuwd? Lees er hier alles over!

 

 

eet-schema-week9

Download hier het volledige workout schema van Guy van der Reijden: Hunkemoller-100 days-Fit-Challenge-week-9

(Visited 3,362 times, 1 visits today)