Het is de bedoeling dat we ongeveer een derde van de dag slapend doorbrengen. De één heeft wat langer nodig en de ander misschien wat korter. Gemiddeld hebben we zo’n 6 tot 8 uur slaap nodig om de volgende dag weer fris en fruitig te kunnen beginnen. Om ervoor te zorgen dat je goed (en vrijwel direct) naar dromenland kunt vertrekken, hebben wij de fouten die je maakt voor je gaat slapen, op een rijtje gezet!

Crèmes opsmeren op een vieze huid

Er is helemaal niets mis met het gebruiken van een crème in de nacht. Sterker nog, het is juist heel goed om een crème aan te brengen voordat je gaat slapen. Gedurende de nacht is de huid actief en doordat de huid zich dan ook herstelt kunnen werkstoffen uit de crème dan optimaal hun werk doen.

Een échte beautyfout is je huid niet reinigen voor het slapengaan. Zowel overdag als ’s nachts hopen stof, vuil, talg en andere onzuiverheden zich op in de poriën van de huid. Daarom is het belangrijk om in de ochtend én avond je huid schoon te maken. Doe je dit niet, dan kun je last van onzuiverheden krijgen. (Lees hier hoe je je huid het beste kan reinigen)

Een niet gereinigde huid niet of nauwelijks in staat werkzame stoffen uit huidverbeterende producten op te nemen. Tevens zal bij het consequent niet reinigen van je huid of maar 1x per dag, huidveroudering veel sneller zijn intrede doen. Goed reinigen dus en zowel in de ochtend als avond lekker smeren met een passende crème!

Met je haren in een knot gaan slapen

Vooral voor de meiden die gezegend zijn met een lange, dikke bos haar, is het soms vervelend om met los haar te slapen. Daarom lijkt het een hele makkelijke oplossing om je haar in een staart of knot te dragen. Dit moet je dus echt nooit doen. Je haar knelt af, breekt af en kan zelfs uitvallen. Je kan je haar beter vlechten, heb je ook nog een mooie slag erin ‘s ochtendsvroeg.

Je mobiel checken

Wie maakt zich er niet schuldig aan? Voordat je gaat slapen nog even je social media checken of even bellen met je vriendje. Dit kun je voortaan beter laten! Door het (felle) licht van je scherm krijgen je hersenen namelijk niet het seintje dat het tijd is om te gaan slapen. Hierdoor duurt het langer voordat je in slaap valt (en slaap je ook minder diep).

Verder zit je beeldscherm onder de bacteriën. Dit komt doordat je de dag heen van alles aanraakt (wist je dat de toetsen op een pinautomaat vaker meer bacteriën bevatten dan een wc-bril?) als je dan zonder te wassen je mobiel weer gebruikt verplaats je het ook naar je beeldscherm. Heb je voor niet die skin care routine uitgevoerd.

Slapen op een vuil kussensloop

Wist je dat je sneller puistjes kunt krijgen van bacteriën die op je kussensloop zitten? Het is daarom belangrijk dat je minimaal één keer per week je kussen voorziet van een schoon kussensloop… En als je dan toch wakker wordt met een grote witte vriend op je gezicht, kijk dan snel hier wat je moet doen!

Katoenen kussensloop

Een katoenen kussensloop haalt de moisture uit je huid en haar. Hierdoor droogt het uit. Ook is de stof nogal ruw wat voor frictie zorgt als je er met je gezicht op ligt. Wat voor rimpels kan zorgen. Doordat een zijden kussensloop veel zachter is, heb je hier veel minder last van.

Altijd op je buik slapen

Slapen op je buik zorgt ervoor dat je organen niet goed kunnen “ademen”. Daarnaast kun je er ook nekklachten van krijgen, doordat je nek continue gedraaid ligt. De beste houding om aan te nemen tijdens je slaap is, voor de meesten niet de fijnste, op je rug.

Door deze tips op te volgen zul je voortaan onwijs lekker slapen! En dat zorgt er dan weer voor dat jij fris en fruitig aan je dag kan beginnen. Wie weet ben jij binnenkort een echt ochtendmens (deze tips gaan je daar zeker bij helpen!)!

Nat haar

Hoewel slapen met nat haar gezonder voor je haar lijkt dan het föhnen is dit per se waar. Haren zijn namelijk het kwetsbaarst als ze nat zijn. Tijdens het slapen draai je en kunnen je haren afbreken. Was je haar daarom wat eerder, zodat het niet heel nat is voordat je naar bed gaat.

Handen

Handen zijn vaak de eerste plek waar je leeftijd kunt spotten. Ook komen ze in aanraking met veel chemicaliën en zeep wat ervoor kan zorgen dat ze uitdrogen. Dus smeer ze voor je naar bed gaat altijd even in met een dikke crème. Zo ben je ook meteen af van droge velletje of ruwe handen.

(Visited 2,271 times, 1 visits today)