Iedere dag weer een gezond gerecht bedenken. Tja, soms weet je het even niet meer! (Same here!). We delen daarom graag onze nieuwe vondst: het avocado-chicken recept! Wij zijn fan van avocado en chicken omdat het zo lekker en gezond, iets wat we wel kunnen gebruiken nu de zomer voor de deur staat! (Dat natuurlijk helemaal aansluit op de #100daysHKMX challenge, of doe je al mee?). De avocado en kip zorgen ervoor dat je het nodige portie eiwitten en vitamines binnen krijgt! Wist je dat de vezels in de avocado zorgen voor een verzadigd gevoel waardoor je minder snel weer trek krijgt?(Komt dat even goed uit!) (Ben je benieuwd naar meer avocado recepten? Dan moet je hier zijn!). Binnen no time kun je aan tafel (met je vriendinnen), enjoy!

Avocado-Chicken salad

Deze salade is voor 4 personen.

Ingrediënten

– 250 gram gemengde salade

– 100 gram rucola

– 100 gram yoghurt

– 2 eetlepels halvanaise

– pesto, naar smaak

– 200 gram gerookte kipfilet, in plakjes

– 2 rijpe avocado’s, geschild en in plakjes gesneden

– 2 tomaten, in blokjes gesneden

– halve komkommer, in blokjes gesneden

– snufje zout en peper

How to

Roer de yoghurt en de halvanaise (omdat we toch al zo goed bezig zijn) door elkaar en voeg wat pesto naar smaak toe. Breng de dressing op smaak met zout en peper. Doe de sla, rucola, tomaat en komkommer in een schaal en meng dit door elkaar. Giet de dressing erover, en leg de kip en avocado op de salade. Tip: strooi nog wat geroosterde pijnboompitjes over de salade.

P.S. Ga je vanavond nog stappen na het eten? Zo blijft je make-up er de hele nacht op zitten!

 

(Visited 942 times, 1 visits today)