Weet je nog dat we je vertelden dat je het beste kon beginnen in maart met je goede voornemens? Nou ja, het is dus zover! Vanaf nu ga jij dus ECHT aan de slag. Je bikini body is echt niet ver weg meer!

Twee jaar geleden deed Manon mee aan de #100daysHKMX challenge en waarom zou je niet mee doen? Om je te helpen heeft Manon een aantal trainingsvideo’s gemaakt met workouts die je gewoon thuis kunt doen (heerlijk!) en waar je geen props voor nodig hebt (hemels!). Kijk de eerste video hier!

Heb je eenmaal de smaak te pakken en wil je thuis of op het werk je vrije minuten goed besteden? Dan hebben we nog een paar doodsimpele oefeningen voor je waarmee je snel werkt aan een killer body.

Touwtje springen

Kan indoors maar wel als je een beetje ruimte hebt (in verband met het mogelijk sneuvelen van het interieur). Anders is dit een geweldige work-out voor in het park, op het strand of gewoon op de stoep. Het leuke van touwtje springen is dat je het ook als gezamenlijke activiteit kunt doen (jeugdsentiment!) en daarnaast is het één van de beste manieren om calorieën te verbranden. En daar draait het uiteindelijk om, toch?

Hardlopen

Hardlopen is een van de meest effectieve manieren om in shape te komen. Het verbrandt meer calorieën dan elke andere vorm van cardio en het is helemaal voor gratis. Nou, bijna gratis dan. Je hebt er alleen wat goede gympen nodig en je favoriete playlist. Rennen maar!

Lopen

Is hardlopen misschien iets te heftig voor je? No worries. Wandelen is een great way to start. 10.000 stappen per dag verbranden zo’n 600 tot 700 calorieën! Dus moet je boodschappen doen of aspreken met een vriendin? Walk it out.

Zwemmen

Met deze tip spelen we misschien een beetje vals, maar technisch gezien heb je hier geen echte ”gym” voor nodig. En hoewel we zwemmen waarschijnlijk alleen doen op vakantie en tijdens de zomer moeten we het all year round blijven doen. Het is namelijk niet alleen super leuk, maar je traint er ook elk deel van je lichaam mee.

Schoonmaken

Hiermee sla je twee vliegen in een klap: sporten en schoonmaken. Door lekker actief te schrobben en stofzuigen is je huis niet alleen spik en span, maar trainen we ons ook nog eens lekker een in shape. Een goed playlistje erbij aan en schrobben maar!

Bootcamp

Dit is perfect voor de dames onder ons die niet bang zijn voor een uitdaging. Bootcampen is een hele actieve manier om je lichaam helemaal in snatched te krijgen.

Traplopen

Deze kent iedereen waarschijnlijk al. Maar we zetten het er toch maar bij, want het is simpel en werkt echt. Neem gewoon altijd de trap en niet de lift of roltrap. Zo heb je binnen no time billen waar je u tegen zegt.

Apps

We zitten toch al de hele dag op ons mobiel, dus waarom niet lekker in shape komen while we’re at it? Voordat je de app store afzoekt naar de beste apps, dit zijn ze!

Kayla Itsines

Al meer dan 10 miljoen vrouwen zijn overtuigd van Kayla’s tips voor een perfect bikini body. Als member krijg je een heel sport- en eetplan waarmee je binnen no-time weer in tip top shape bent.

Sit-ups

Een absolute gouwe ouwe. Sit-ups kun je eigenlijk altijd en overal doen, alles wat je nodig hebt is een niet-al-te-harde-ondergrond (want: delicate rug) en een beetje doorzettingsvermogen. Wil je een optimaal resultaat bereiken? Varieer dan in het soort sit-ups dat je doet (recht, schuin, langzaam, snel).

Squats

Droom je van billen en benen zoals Beyoncé? Dan moet je toch echt aan de squats (ook al kun je ook een hoop creëren met de juiste kleding!), hiermee versterk je namelijk de spieren van je benen en billen en verbrand je tegelijkertijd een bak aan calorieën. Het goede nieuws: je hoeft de deur er niet voor uit, squats kun je echt overal doen. En geloof ons, manlief vind het héus niet erg als je een paar squats voor z’n neus doet. Beloofd.

Planking

Planking is een soort van opdrukken maar dan zonder te bewegen. Je kunt dit liggend doen maar het kan ook staand, en dat is fijn als je even bij het kopieerapparaat staat te wachten. Plaats je handen op een tafel/bureau/kopieerapparaat, zet een stap naar achteren en plaats je voeten plat op de grond. Hou dit minstens 60 seconden vol en doe dit een aantal keer op een dag. Je zult vanzelf resultaat zien!

Dips

Dippen werkt als een malle voor je triceps. Ga zitten op een stoel en zet je handen plat naast je op de stoel neer met je ellebogen naar achteren. Je voeten staan plat op de grond. Laat jezelf nu voor de zitting van de stoel naar beneden zakken terwijl je op je handen leunt. ‘Dip’ een paar keer achter elkaar voor je stoel en ga weer zitten. Herhaal dit een paar keer per dag en weg zijn al je kipfilets. Noot van de redactie: vertoon deze kunsten niet op een bureaustoel met wieltjes…

Heb je soms ook het gevoel dat er niet genoeg uren in een dag zijn? Het is moeilijk om een goede balans te vinden tussen: werken, sociale contacten en  tijd vinden om te sporten .

Ons gebrek aan tijd (en zin) zijn vaak de reden dat we sporten maar blijven uitstellen. Ook zit je vaak aan een sportschool abonnement vast en kost het bakken met geld.  En dat besteden  we natuurlijk liever aan iets wat we wel leuk vinden, zoals SHOPPEN!  Maar misschien is het nu de tijd om de knoop door te hakken en gewoon te beginnen. Zo ben je binnenkort je eigen bodygoals zonder naar de sportschool te gaan.

Nu dat we geen geld hoeven uit te geven aan de gym
De 2017 shopping list van een it-girl!
SHOPPING: de állerknapste ear piercings!
Shoppen: knappe teddyjassen!

 

PHOTOCREDITSHAPPILYGREY

 

(Visited 317 times, 1 visits today)