Behalve dat het helemaal niet fijn is (hier vind je in ieder geval een aantal dingen waar je blij van wordt tijdens de griep), komt het natuurlijk ook nooit (maar dan ook ècht nooit) op het juiste moment… De griep! Daar wil je dus zo snel mogelijk vanaf. Maar wat is nou de beste manier om dat te doen? Met deze huis-tuin-en-keuken tips kom je het snelst van de griep af.

Groene thee

Het is belangrijk dat je goed drinkt als je ziek bent. Je hebt namelijk een grotere kans om uit te drogen. Door groene thee te drinken zorg je er ook nog eens voor dat de ontwikkeling van slechte bacteriën, schimmels en virussen (en dus ook de griep) worden onderdrukt. Lekker aan de groene thee dus!

Kippensoep

Some good old chicken soup… Eigenlijk weten we dit allemaal al wel, maar kippensoep helpt je écht om er sneller bovenop te komen. ‘Carnosine’ is een stofje in de soep die ervoor zorgt dat je immuunsysteem hulp krijgt (en wordt versterkt), zodat je sneller kunt afrekenen met de griep.

Hygiëne

Zorg ervoor dat je goed schoon bent, en dan vooral je handen. De meeste verspreiding van het griepvirus vindt plaats via je handen (yes, really!). Als je handen niet schoon zijn kun je jezelf ook telkens weer opnieuw besmetten. Gebruik ook nooit twee keer dezelfde zakdoek om je neus te snuiten!

Honing met geelwortel

Snel beter worden kan ook met huis-, tuin- en keukenmiddelen. Oké, geelwortelpoeder is dan misschien niet iets wat je standaard in je keukenkastje hebt staan, maar er is vast wel iemand die dat even langs wil komen brengen (kijk je vriendin of lover even lief aan!)! Meng een beetje honing met dezelfde hoeveelheid geelwortelpoeder en roer tot er een soort pasta ontstaat. Eet elke twee uur een theelepel en binnen no-time sta jij weer springend naast je bed!

Yoga

Ook al willen we maar wat graag (net als Manon bij de #100daysHKMX challenge) onszelf 100 procent geven als we gaan sporten, toch is het belangrijk dat je tijdens de griep je rust pakt. En daarnaast heb je daar waarschijnlijk ook helemaal geen puf voor als je met koorts op de bank ligt. Wat wel kan helpen is yoga (en je hoeft heus niet op je hoofd te staan!). Door rustige relax oefeningen te doen kun je ervoor zorgen dat je doorbloeding wordt verbeterd, stijfheid wordt verminderd en je lymfestelsel wordt gestimuleerd. Dit zal je herstel versnellen.

Door onze tips op te volgen voel je je binnen een mum van tijd weer topfit! In de tussentijd kun je er (op deze manier) heel makkelijk voor zorgen dat je er in ieder geval niet zo grieperig uitziet!

(Visited 191 times, 1 visits today)