Voor wie is de after dinner dip nou niet herkenbaar? Iedereen heeft hier wel eens last van. Nadat je je buikje hebt rond gegeten tijdens het avondeten, kan je nergens anders meer aan denken dan even lekker je oogjes dichtdoen. Heel raar, want je weet nu wat de beste tijd is om in slaap te vallen, maar waarom ben je dan zo moe na het avondeten? Kan natuurlijk erg vervelend zijn, als je eigenlijk een avondje sporten (goed bezig!) op de planning had, of je ging shoppen met vriendinnen. Want shoppen met een budget is op deze manier niet moeilijk! Maar waar komt het vandaan en hoe voorkom je het? Daarom hebben wij dé tip, zo voorkom je de after dinner dip! En het rijmt ook nog!

Eigenlijk is het heel erg simpel. Suiker en koolhydraten zijn namelijk de grote boosdoeners die zo’n vervelende after dinner dip veroorzaken. Wanneer je suiker- en koolhydraatrijk eet, schiet je bloedsuikerspiegel omhoog. Je lichaam gaat daardoor als een speer insuline aan maken om deze enorme hoeveelheid aan suikers te bestrijden. Vervolgens daalt je suikerspiegel weer en ben je moe geworden van de ‘oorlog’ die je lichaam voert tegen suiker. Hierdoor voel je je dus moe, slap en futloos.

Het beste is dus om zoveel mogelijk suiker- en koolhydraat voedsel te vermijden. Dat zal ervoor zorgen dat jij geen dipje meer hebt na het avondeten, en je genoeg energie hebt om je favoriete serie te kunnen kijken voordat je in slaap valt!

Source: Designspiration

 

 

(Visited 997 times, 1 visits today)