Iedereen houdt van een goede nachtrust waarbij je genoeg uren achter slaapt. Het zorgt ervoor dat je je dag nét ietsje makkelijker doorkomt. Wij vroegen ons hierdoor af: waarom slaapt een hotelbed nou vaak zóveel lekkerder dan je eigen bed? Hoe komt het dat het soms niet lukt om in slaap te komen, ook al ben je moe? En hoe zorg je ervoor dat je genoeg slaap krijgt? We zijn op onderzoek uitgegaan en kwamen uit op een paar fijne tips die je nachtrust zeker kunnen verbeteren.

Tip 1: Materiaal
Zorg ervoor dat je beddengoed hebt van kwalitatief goed materiaal. Let hierbij op: de oorsprong, de vezels en de samenstelling van de materialen. Het beste katoen dat er is is Supima katoen. Daar wordt het lekkerste en zachtste beddengoed van gemaakt. Met goed materiaal kan jouw bed nog beter aanvoelen dan dat van een hotel. We like!

Tip 2: De inrichting van je slaapkamer
Als je wakker wordt in een ruimte die je zelf hebt ingericht en waar je van houdt, je daar een gelukkiger en productiever persoon van kan worden. Het is ook bewezen dat mensen over het algemeen beter slapen in een opgeruimde kamer. Dus decorate je kamer zoals je zelf mooi vind, zorg dat het opgeruimd blijft en jij krijgt gegarandeerd een goede nachtrust.

Tip 3: Plan een date met je bed
Daten met je bed, dat is toch de beste date ooit? Zet een wekker op de tijd dat je eigenlijk naar bed zou moeten gaan. Heb je per nacht ongeveer 8 uur slaap nodig? En moet je 7 uur je bed uit? Zet je wekker dan om half 11 zodat je nog een half uurtje hebt om je gezicht te reinigen, je tanden te poetsen, 4 verschillende crèmes op te smeren, je fashionable (ahum) pyjama aan te trekken en nog iets te lezen. 

Tip 4: Maak van je slaapkamer een device-free zone
Oké, dit is een hele lastige. Wij vinden het echt moeilijk om ons hier aan te houden, maar het is beter om je telefoon 3o minuten voordat je gaat slapen aan de kant te leggen. Onderzoek wijst uit dat het licht dat van je tv, laptop, of telefoon afkomt de productie van melatonine kan afremmen. Melatonine is een hormoon dat je lichaam vertelt dat het tijd is om te slapen. Dus in plaats van die ene leuke gast te stalken op Facebook, is het beter om een boek te lezen voordat je je ogen sluit. 

Tip 5: Zeg soms ‘nee’ tegen uitgaan.
Als je lichaam heel moe aanvoelt is het soms goed om nee te zeggen tegen bijvoorbeeld een avondje uit. Heel lastig, want het is toch niet leuk om een avond met je vriendinnen te missen? Wij vinden dit ook, maar toch is het af en toe beter om gewoon te gaan slapen als je lichaam dit aangeeft…

(Visited 2.024 times, 1 visits today)