Asperges à La Flamande is de traditionele manier om asperges klaar te maken, met een lekkere botersaus, ei, beenham en soms ook krieltjes. Super lekker maar met bikini weather on the way past het misschien niet helemaal in je huidige voedingsschema. Gelukkig doet deze versie van Asperges à La Flamande qua smakelijkheid écht niet onder voor zijn vette broer en je krijgt er ook nog veel proteïne en vitamine en mineralen mee binnen ook!

Wat heb je nodig voor de gezonde versie van Asperges à la Flamande?

Per persoon 6 biologische asperges (je proeft het verschil écht)

2 hardgekookte eieren

Klein bosje peterselie

Eventueel wat lekkere beenham

Zwarte peper en Himalaya zout

Je lekkerste olijfolie

Bereiding

Snij de kontjes van de asperges en schil ze tot 3/4 vanaf het topje naar beneden met een dunschiller (je moet ze echt goed schillen want harde randjes maakt het eten een stuk minder makkelijk en lekker). Gooi de schillen en kontjes niet weg maar kook deze samen met de asperges in een grote hoge (asperge)pan in ongeveer 13 minuten klaar (als je hele dikke asperges hebt tel je daar paar minuten bij op).

Zet tegelijkertijd met de asperges de eitjes op het vuur en kook ze tot ze hard zijn. Pel de eieren en hak ze met een groot mes fijn. Hak ook het bosje peterselie fijn en meng ze door elkaar met een scheut lekkere olijfolie, een flinke hoeveelheid zwarte peper en een snuf Himalaya zout.

Als de asperges klaar zijn leg je ze op een bord en verdeel je het eiermengsel over de breedte van de asperges, als je een echte vleeseter bent kun je er eventueel een lekkere beenham bij serveren. Sprenkel nog wat olijfolie over de asperges en klaar is je gezonde versie van Asperges à la Flamande!

(Visited 129 times, 1 visits today)