Heb jij ‘s avonds altijd veel stress en kom je niet goed in slaap? Dan is dit net iets voor jou. Wij hebben namelijk de perfecte tips om ontspannen wakker te worden.

1. Zorg voor afleiding
Stress is één van de grootste boosdoeners als het gaat om slechte nachtrust. Veel mensen liggen ‘s avonds te woelen en te piekeren over hun zorgen. Wil je stress tegengaan? Zoek dan afleiding en probeer de vervelende dingen even te vergeten. Lees voordat je gaat slapen een boek, dan zit je daar nog met je hoofd. Een warm bad kan ook helpen.

2. Sporten
Sport is dé perfecte manier om je hoofd goed leeg te maken. Je krijgt er over het algemeen meer energie van. Ook wordt het stofje endorfine aangemaakt waardoor je vrolijk wordt. De vermoeidheid zorgt er weer voor dat je beter slaapt. Alleen maar voordelen dus.

3. Dim de lichten
Licht heeft veel invloed op je slaapritme. Het geeft ons lichaam een signaal dat het tijd is om wakker te worden en daarom val je moeilijk in slaap. Dim alle lichten alvast een uur voordat je gaat slapen.

4.  Vermijd beeldschermen 
Beeldschermen zorgen ook voor veel licht. Er komt blauw licht vanaf en dat verstoord je slaap. Probeer s’avonds (hoe moeilijk het ook is) je telefoon en computer zoveel mogelijk te vermijden. 

5. To do list
Maak voor de volgende dag alvast een to-do list. Het scheelt gepieker voor de volgende dag. Je hoeft je dan in bed geen zorgen meer te maken over wat je de volgende dag allemaal moet doen. Dat heb je van je af geschreven. Het is dan uit je hoofd en dat voorkomt stress.

READ NEXT:
De 15 meest sexy banen voor mannen en vrouwen volgens Tinder
How to: van je stage je baan maken
De slaapkamer setjes waar mannen je graag in zien

Source: Megantaylor
(Visited 7 times, 1 visits today)