Regelmatig delen we lekkere en gezonde recepten voor de lunch, borrel of diner. Ook nu hebben we weer een easy recept voor je klaarstaan (want gevarieerde, evenwichtige voeding en een gezonde levensstijl zijn belangrijk, right?). Welcome: wrap met avocado, zalm en Hüttenkäse #lekkerlicht! Natuurlijk is er de good old sandwich combinatie, maar als je zin hebt in iets nieuws ben je bij dit recept aan het juiste adres! Want Hüttenkäse is rijk aan eiwit en eiwitten dragen bij aan het herstel van de spieren na het sporten. Daarnaast is het lager in vet dan vergelijkbare kazen!

Het recept voor het herstel van je spieren
Wat heb je nodig voor één wrap?

– 3 eetlepels Hüttenkäse

– 1 wrap

– 200 gram gerookte zalm in plakjes

– een avocado

– gemengde sla

– peper

Hoe maak je ’m klaar?

Smeer de wrap in met Hüttenkäse en verdeel de plakjes zalm erover. Snij daarna ongeveer een kwart avocado in plakjes en leg deze op de zalm. Strooi wat peper (vers uit de molen vinden wij ’t lekkerst) naar smaak over de ingrediënten. Om de smaak nog wat frisser te maken kun je er nog lekker wat sla bij doen. Rol nu de wrap zo strak mogelijk op en tadaa! Deze wrap is geschikt voor (bijna) elk moment van de dag. Zo is ’ie ideaal om mee te nemen als lunch, maar hij kan ook prima door als avondeten (neem er dan gewoon twee!). Het is ook leuk om ’m in kleine stukjes te snijden en te serveren als borrelhapje!

Eet smakelijk, ladies!

P.S. Voor nog meer inspiratie met Hüttenkäse: moet je hier zijn! En wil je meer weten over Hüttenkäse? Kijk dan hier. 

(Visited 6.955 times, 1 visits today)