Op hakken lopen blijft een hel voor sommige mensen. En dat snappen we heel goed het is ook niet makkelijk. Vooral omdat het ook nog pijn kan doen. Daarom hebben veel mensen er ook een haat en liefde verhouding mee. Je schopt ze namelijk aan het eind van de dag het liefst uit. Gelukkig bestaan er genoeg trucjes om de pijn te verminderen. Klik hier om te lezen welke dat zijn.

In dit artikel hebben wij een stappen plan voor je gemaakt. Zo kan jij binnen no time op hakken lopen als een pro. Volg het stappenplan trouw dan kan jij die killer heels rocken met kerst. Verder heeft iedereen zijn ideale hak hoogte. En er bestaat een trucje om dit te meten. Hoe je dit doet lees je hier.

1. Begin klein

Laten we klein beginnen met een midi heel. Deze zag je van de zomer heel veel bij sandalen. Je voet kan in deze schoen gemakkelijk wennen aan dat er iets meer druk bij de voor voet komt. Zodra je hier gemakkelijk uren op kan lopen is het tijd voor de volgende.

2. Klein hakje

Nu is het tijd om over te gaan op een echt hakje. Namelijk de kitten heel. Deze schoen klinkt al heel schattig en is het ook. De hak van de schoen lijkt al meer op een naaldhak. Het is dus belangrijk dat je hier goed je evenwicht in kan vinden. Zodra je dit onder de knie hebt kan je weer een stap verder.

3. Tijd om de hoogte in te gaan

Hé hé nu is het eindelijk tijd om de hoogte in te gaan. Probeer dit wel eerst met een sleehak. Je hele voet is door de dikke zool in contact met de grond. Zo kan je makkelijk je evenwicht houden. Je hebt niet eens het idee dat je op hakken loopt en kan je voet wennen aan meer druk op de balm. Kijk wel uit voor steentjes en ongelijke stoepen. Je kan hier namelijk wel mee lelijk door je enkel gaan.

4. Tijd voor een echte hak

Maar laten we wel rustig starten met een blokhak met een plateau zool. Hier door loop je eigenlijk maar op de helft van de hak. Zo kan je voet ook rustiger wennen aan deze houding. Door de blokhak loop je nog een stuk stabieler. Hierdoor heb je minder het idee dat je al echt op een hoge hak loopt.

5. Dag plateau zool

De plateau zool heb je niet niet meer nodig. Je bent bijna bij het echte werk maar laten we eerst nog even oefenen met een blokhak. Zoals we hierboven al noemde kan je met een blokhak makkelijker je evenwicht houden. Zo kan je voet ook goed wennen aan alle druk die er op je voor voet komt. Als je hier na een tijd geen last meer van hebt kan het echte werk beginnen.

6. Het echte werk kan beginnen

Ja het is tijd voor de stiletto’s oftewel de killer heels. Je bent nu een echte pro. Vergeet niet dat je het rustig moet opbouwen. Doe de schoenen niet aan als je een hele dag gaat winkel, maar begin met zitten zoals op kantoor of een feestje bij iemand thuis. Wat je ook kan proberen is in huis oefenen met lopen. Dit kan je doen door een rechte lijn met tape te plakken. Het is belangrijk dat je precies op deze lijn kan lopen.

Meer lezen?
Op hakken lopen zonder pijn? Zo wordt het een makkie

(Visited 1 times, 1 visits today)