De snooze-button is je best friend, je haast je altijd op het laatste moment en bent na 3 koppen koffie pas aanspreekbaar. Klinkt dat herkenbaar? Dan ben jij niet echt een ochtendmens. Maar wat je niet bent, kun je altijd nog worden! Hier dé tips:

  1. Meer slapen
    In je hoofd hoor je oma al zeggen: “heb je wel genoeg geslapen kind?”. Als student zijnde kreeg je dit al te horen, maar toch heb je er niet naar geluisterd. Gelijk had ze wel, we hebben namelijk tussen de 7 en 9 uur slaap nodig om goed tot rust te komen.
  2. Horror-story: geen mobieltjes of tv in de slaapkamer
    Je slaapkamer moet echt een oase zijn van rust: dus geen TV aan en geen tablets of laptops in bed. Als je actiefilms kijkt voordat je gaat slapen, is het lastig voor je hersenen om tot rust te komen. Vermijd je TV, tablet of telefoon 30-60 minuten voordat je gaat slapen.
  3. Ga nou maar gewoon slapen als je moe bent…
    Je kent het wel: je bent nog lekker tv aan het kijken, maar iedere 20 seconden moet je gapen. Je merkt wel dat je moe bent, maar je wilt hoe dan ook de aflevering afkijken. That’s wrong, baby! Negeer nooit wat je lichaam je zegt. Ben je moe? Duik dan meteen je bed in.
  4. Peptalk yourself!
    Is je wekker afgegaan maar ben jij je bed nog niet uit te rammen? Geef jezelf dan een peptalk! Maak een lijstje in je hoofd met de dingen die je vandaag gaat doen en bekijk alles met een positieve vibe. Wedden dat jij heus zin hebt in deze dag?
  5. Skip de snooze-button
    Het liefst druk je ‘m een stuk of 10x in, maar stop hiermee! Peuter desnoods de snooze-button uit je wekker vandaan of doe net alsof je ‘m niet ziet op je telefoon. Snoozen = set up for disaster. Zet je wekker uit en geef je gordijnen een slinger. This is going to be a beautiful day!
  6. Same story, different day
    Door routine te maken van jouw ochtend zorg je ervoor dat je makkelijker wakker wordt. Gaat jouw wekker elke dag om 06:45 af? Dan zul je erachter komen dat je na een aantal weken steeds makkelijker wakker wordt.
  7. SPORT
    Als niet-ochtendmens klinkt “sporten in de ochtend” als het meest gruwelijkste wat je ooit hebt gehoord. Toch gaan we jou wijsmaken dat het echt heel belangrijk is! Ten eerste heb je de rest van de dag trek in gezond eten(!) én je hebt meer energie. Klinkt goed, of niet dan? Nu jezelf er nog toe zetten..

 

READ NEXT:
Deze beautyproducten doen hun werk tijdens het slapen
De grappigste feiten over slapen
Tips om je make-up in het OV te doen

(Visited 607 times, 1 visits today)