We willen wel in shape komen, maar zweten in de sportschool? Nee, dat is vies en beschamend en daardoor doen we niet hard genoeg ons best. Toch zijn er een aantal dingen waar je op kan letten waardoor je er niet uitziet als een bezwete otter en je hard kan sporten, terwijl je er nog steeds flawless bij loopt.

1. Fris blijven ruiken

Wanneer je zweet zorgen bacteriën ervoor dat het daadwerkelijk gaat stinken. Zorg er dus voor dat je altijd je oksels goed scheert (ook leuk voor het uitzicht van andere mensen) en was je kleding na het sporten zo snel mogelijk, zodat er geen nare geurtjes achterblijven. Daarnaast is het natuurlijk belangrijk om een goede deodorant te gebruiken. Kies er eentje waar het stofje aluminiumzout in zit, want dit beschermt beter tegen geurtjes en geeft ook minder irritatie op de huid wanneer het met zweet in aanraking komt. De Pure deodorant van Dove vinden wij persoonlijk erg fijn.

2. Kleding

Veel sportkleding is gemaakt van polyester en we weten allemaal dat synthetische stoffen niet ademen en ervoor zorgen dat je snel zweet. En zweetvlekken tijdens het sporten vinden vrouwen vaak toch not done (terwijl het erg logisch is). Kies dus voor een materiaal dat wel ademt, zoals katoen, X-static (zilveren draad, gaat groei van bacteriën tegen) en bamboestof (ademt goed en is duurzaam).

3. Voeding

Als je veel sport is het slim om niet te kruidig te eten, want van knoflook, pepers en uien gaat je zweet erg stinken. Ook alcohol en cafeïne zorgen ervoor dat je sneller zweet, dus laat dit de komende tijd ook maar even staan als je van plan bent om meer te gaan sporten.

READ NEXT
6 kapsels die blijven zitten tijdens het sporten
Waarom je NOOIT met make-up op moet sporten
Tekenen dat het tijd is om te gaan sporten

(Visited 1 times, 1 visits today)