Eten. Het kan je beste vriend zijn, maar als je verdrietig bent is het je grootste vijand. Vaak zijn er bepaalde emoties die opkomen waardoor je teveel gaat eten. Vandaag hebben wij drie dingen voor jullie die helpen tegen emotie eten. Psssst: wist je al dat je ouders daar de schuldige van zijn?

#1 Vervang ongezond voor gezond
Dit is een tip die heel goed werkt. Heb jij vaak last van emotie eten? Vervang dan gewoon al het ongezonde eten voor gezonde snacks. Als je dat een eetbui krijgt kan je alleen maar naar de gezonde dingen grijpen.

#2 Sla geen maaltijden over
Dit is erg belangrijk. Als je maaltijden overslaat is de kans veer groter dat je gaat emotie eten en dat wil je niet! Eet sowieso 3 maaltijden per dag en sla ook het ontbijt niet over, ook al heb je haast.

#3 Zoek een alternatief
Je moet ergens je emoties kwijt kunnen! Verlies je dan niet in het eten maar kies voor iets anders. Uit bijvoorbeeld al je woede tijdens het sporten, dit voelt nog veel beter dan eten. Als je emotie eet voel je je na die tijd alleen maar ellendig. Wat ook altijd helpt is om afleiding te zoeken bij je vrienden!

READ NEXT:
> Dit eten is minder gezond dan jij denkt
> Dit eten verpest je sex drive!
Bietensap zorgt ervoor dat je workout effectiever wordt

Source: Eatmedaily
(Visited 239 times, 1 visits today)