Jurkjes of tops met een blote rug kunnen prachtig staan. Ze zijn heel sexy en perfect voor een avondje uit of een zonnige dag. Toch dragen we ze allemaal te weinig omdat we het gevoel hebben dat je er de ‘perfecte rug’ voor moet hebben.

Naast het bh-probleem (dat wij al eerder voor je oplosten) is er nog de onzekerheid over onze rug zelf. We willen natuurlijk allemaal een gespierde rug met een egale huid, zonder rode vlekjes of puistjes. Hoe je dit voor elkaar krijgt? Wij vertellen het je. Met deze tips is jouw rug helemaal klaar voor die mooie tops met een blote rug.

Wasmiddel

Zijn er plotseling onzuiverheden ontstaan op je rug? Dan zou dit kunnen komen door je wasmiddel. Gebruik je de laatste tijd een ander merk? Switch dan snel weer terug, want dit zou de oorzaak kunnen zijn.

Bandje van je tas

Als je huid aan de ene kant van je rug opvallend meer geïrriteerd is dan de andere kant, zou dit kunnen komen door het bandje van je tas. Door de wrijving van het bandje kan je huid namelijk gaan irriteren. Let hier dus eens op.

Douchen

Puistjes kunnen snel ontstaan als je je rug niet goed schoonmaakt. Ga bijvoorbeeld snel douchen als je net hebt gesport. Je poriën gaan open staan en het is belangrijk dat je je snel wast als je hebt gezweet, zodat het niet opdroogt en in je poriën gaat zitten.

Dit geldt ook voor je shampoo. Als jij doucht en je spoelt je shampoo uit kunnen er restanten op je rug achterblijven. Ook dit kan zorgen voor oneffenheden op je rug. Zorg er daarom voor dat je je rug altijd nog even goed afspoelt.

Huidverzorging

Door je huid te scrubben of te exfoliëren, kan de olieproductie in je huid worden gestimuleerd, waardoor de onzuiverheden juist erger worden. Gebruik in plaats daarvan een milde shampoo die ongeveer dezelfde pH-waarde heeft als je huid, rond de 5,5. Ook kun je een (gezichts)reiniger gebruiken voor je rug, bijvoorbeeld met tea tree olie. Gebruik daarna een bodylotion, het liefst zonder olie.

Oefeningen

Met een gespierde rug voel je je natuurlijk nog zelfverzekerder om je rug te showen. En daarvoor hoef je echt niet vijf dagen per week in de sportschool te staan. Je kunt namelijk thuis ook gewoon oefeningen doen.

Met de plank train je veel verschillende spieren, ook je rug! Of doe de brugoefening: ga op je rug liggen en plaats je voeten plat op de grond. Hef nu je billen omhoog totdat je bovenbenen en je bovenlichaam één rechte lijn vormen. Blijf 10 seconden in deze positie en span je bil- en rugspieren aan. Herhaal dit 15 keer.

Zo zorg je beter voor je huid:
> 7 goede voornemens voor je huid

Eindelijk strakke en ronde billen!
> 3 makkelijke oefeningen voor mooie ronde billen

Denk ook aan je huid voor en na het sporten:
> Huidverzorging voor en na je work-out

(Visited 1 times, 1 visits today)