Ga je vanavond uiteten met je vriendinnen of je lover? Het is weekend en dat moet gevierd worden! Ergens een lekker hapje eten is niet alleen heel relaxt, maar ook gezellig. Maar wat nou als je net op je eten aan het letten bent omdat je gezonder wilt eten, of op je lijn aan het letten bent? Je wilt natuurlijk niet sjaak afhaak zijn het uiteten overslaan. Daarom helpen we je even een handje, want in deze gerechten zitten de meeste calorieën!

Stokbroodje vooraf
Een lekker stokbroodje met kruidenboter of knoflooksaus is natuurlijk heerlijk als voorafje. Vooral omdat je vaak wat langer moet wachten op je hoofdgerecht (of voorgerecht) prop je vaak een aantal stokbroodjes in je mond. Maar wel lekker besmeerd met een dikke laag saus. Helaas is dit not done als je wilt opletten. Hiermee krijg je ‘onschuldig’ veel calorieën binnen. En dat terwijl je hoofdgerecht nog moet komen…

Alcohol
Ja, we vertellen je vast niks nieuws maar dit is wel even een goede opfrisser voordat je uiteten gaat. Een lekker rood wijntje bij een goed stuk vlees, is ook onweerstaanbaar en ook goed voor je. Maar helaas zitten hier ook veel calorieën in. Bestel daarom een fles water waarmee je je dorst kan lessen en zo geniet je ook nog eens langer van je wijntje!

Pasta carbonara
Deze heerlijke maar calorierijke pasta bevat zo’n 1440 calorieën. Hebben we je al overtuigd? Maar heb je toch erg zin in een pasta? Ga dan liever voor spaghetti aglio e olio. Deze pasta bevat de helft van de calorieën van de pasta carbonara. Zo kun je toch nog een extra wijntje drinken!

Kip fajitas
Kip is natuurlijk wel een healthy choice, maar kip fajitas is daarentegen geen goede keuze. Dit gerecht wordt vaak bereid met bergen zure room, geraspte kaas en gebakken rijst en bonen. Dit smaakvolle gerecht bevat 1320 calorieën, en kun je dus beter laten staan als je op de calorieën let.

Buffalo kip salade
Salade klinkt vaak al gezond in je oren. Maar pas hiermee op. De buffalo kip salade bevat zo’n 1030 calorieën. Dat komt omdat deze maaltijd bestaat uit gebakken vlees, vette saus en kaas. Now you know!

Pizza
Who doesn’t love pizza? Wij in ieder geval wel, maar beter eet je dit niet te vaak tijdens het uiteten als je op je lijn wilt letten… Vooral in de pizza Hawaii en salami zitten de meeste calorieën… Namelijk een stuk of 1000 tot 12000. De pizza met tonijn is dan een van de beste keuzes, als je toch graag een pizza wilt eten.

Nacho’s
Helaas! Nacho’s zijn niet de beste keuze voor jouw dieet. Vooral de nacho’s met gehakt, salsasaus en veel, veel kaas. Dit is een echte calorienbom, dus beter sla je deze over…

Sushi
We’re sorry, sushi liefhebbers… Ook dit voedsel bevat vaak meer calorieën dan je denkt. Dit komt doordat de vis vaak wordt gecombineerd met veel rijst. Hierdoor krijg je veel suiker en koolhydraten binnen. In 1 garnalenrolletje zit dan al 57 calorieën.

Tip: wanneer je iets besteld waar saus, jus of dressing bij zit, vraag dan altijd of ze de saus apart kunnen serveren. Daardoor kun je zelf bepalen hoe veel saus je toevoegt aan je gerecht. Heb je nog geen idee waar je uiteten wilt gaan? Dit zijn de leukste restaurants per hoofdstad van Nederland! Succes en eet smakelijk, ladies!

Source: Jamieoliver