Wanneer je de hele dag hebt gewerkt, is het logisch dat je niet zoveel zin hebt om nog naar de sportschool te gaan. Het liefst ga je direct eten en daarna gelijk in je bed series kijken of een boek lezen. Maar je wilt ook geen flubber benen, dus hoe los je dit op? Wij hebben de perfecte oplossing voor je, want er zijn oefeningen waardoor je strakkere bovenbenen krijgt en je kan ze gewoon in bed doen.

Kneeling Roundhouse Kick

Ga op je knieën zitten en zet je handen op de grond. Zorg ervoor dat ze recht onder je schouders staan en til vervolgens je rechterknie van de vloer en trek je rechtervoet naar je lichaam toe. Strek je rechterbeen daarna naar de zijkant en zet je been vervolgens weer terug. Herhaal dit 15 keer en doe het daarna met je andere been.

 

Prone Hamstring Curl

Ga op je buik liggen en houd je benen gestrekt. Trek daarna eerst je onderbenen omhoog en daarna geleidelijk je bovenbenen. Zorg dat je deze positie even vasthoudt en leg je benen daarna weer neer, maar houd je onderbenen nog een klein stukje boven de grond. Herhaal deze oefening 15 keer.

Knees to chest

Ga op je rug liggen en leg je armen langs je lichaam. Breng je bovenlichaam omhoog en trek je linkerknie richting je borst. Tik je voet aan met je handen en ga weer liggen. Doe dit vervolgens met de andere kant. Herhaal beide kanten 10 keer.

Donkey Kicks

Ga op je knieën zitten en zet je handen voor je op de grond. Til eerst een been op en strek deze met een gebogen knie naar achter en houd je tenen gestrekt. Breng hem daarna weer terug naar de beginpositie en herhaal het met je andere been. Herhaal de oefening aan beide kanten 15 keer.

 

 

READ NEXT
5 snelle full-body workouts waar je binnen één week al verschil mee ziet
Workouts voor een platte buik binnen één maand
Begonnen met sporten? Zo blijf je gemotiveerd

(Visited 1 times, 1 visits today)