Ronde billen, een strakke buik en slanke benen… Dat is wat we willen, toch dames? Er bestaan inmiddels ontelbare apps, how to’s, guidelines en filmpjes, maar wij zien door de bomen het bos niet meer… Welke oefening gebruik je precies voor welk lichaamsdeel? Belangrijker nog: met welke oefening boek je het beste resultaat? No worries, we hebben alle exercise essentials voor je uitgestippeld!

Buik

Snel een strakke buik krijgen? Dat doe je met crunches! Ga met je rug op de vloer liggen. Breng je handen achter je hoofd en je knieën in een hoek van ongeveer 45 graden. Haal je knieën één voor één richting je neus en reik met je rechter elleboog naar de binnenkant van je linkerknie (en met je linker elleboog dus naar je rechterknie). Stop pas als je écht niet meer kunt (je kunt meer dan je denkt).

Benen

Om strakke benen te krijgen moet je lunges doen. Wat? Ja, lunges. Zet met één been een grote stap naar voren. Zet je armen in je zij om je evenwicht te gebruiken. Buig beide benen in een hoek van 90 graden. Herhaal dit twaalf keer en wissel daarna van been.

Bovenarmen

Voor mooie bovenarmen richt je je op de biceps én triceps. Je biceps train je door middel van push ups. Ga plat op de grond liggen met je handen plat op de grond recht onder je schouders. Druk jezelf van de grond terwijl de toppen van je tenen op de grond blijven. Denk erom dat je lichaam goed recht blijft, anders wordt je rug teveel belast! Vind je dit te zwaar? Je kan de oefening ook op je knieën doen.

En dan je triceps: ga op de rand van een stoel zitten met je handen naast je op de stoel. Laat je nu langzaam voor de stoel zakken en rust op je armen. Daarbij houd je je ellebogen gebogen. Je benen moet je recht of een klein beetje gebogen houden. Vervolgens duw je jezelf weer langzaam omhoog. Sporten als  squashen, tennis, surfen en klimmen zijn trouwens ook enorm goed!

Billen

De beste manier om je billen te trainen, is door het doen van squats! Ga met je voeten op schouderbreedte staan en met bijna gestrekte armen naast je. Trek je schouderbladen naar achteren. Zak tot 90 graden door je knieën (alsof je wilt gaan zitten). Keer vervolgens terug naar de beginpositie. Sporten als fietsen, skaten, wandelen en hardlopen zijn trouwens ook enorm bevorderlijk voor stevigere billen! Natuurlijk kun je ook bootylicious billen faken met deze jeans!

Rug

Voor het trainen van je rug maak je gebruik van de Superman. Ga op je buik liggen en leg je armen voor je uit (net als Superman dus). Breng vervolgens om de beurt een been een paar tellen omhoog (dit is zwaarder dan het daadwerkelijk klinkt…).
(Visited 284 times, 1 visits today)